سيف الروح
منتدى سيف الروح لخدمة شباب جامعة بكاتدرائية رئيس الملائكة ميخائيل يرحب بك عزيزي الزائر. ونرجو منك أن تعرّف بنفسك وتشرفنا بمشاركتك المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه .. وسلام الرب معك
سيف الروح
منتدى سيف الروح لخدمة شباب جامعة بكاتدرائية رئيس الملائكة ميخائيل يرحب بك عزيزي الزائر. ونرجو منك أن تعرّف بنفسك وتشرفنا بمشاركتك المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه .. وسلام الرب معك
سيف الروح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سيف الروح

سيف الروح الذى هو كلمة الله .اف (17:6).. ايميل المنتدى seefelrooh@yahoo.com

الرئيسيةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولدردشة
من أقوال الاباء والقديسين : + كثيرا ماتكلمت وندمت , وأما عن السكوت ما ندمت قط ( الآنبا ارسانيوس ).....          + خطايا الابرار على شفاهم . اما خطايا المنافقين فهى فى جميع اجسادهم  ( الانبا انطونيوس ).....          + احفظ سكونك من الداخل والخارج ( الآنبا بيمن المتوحد ).....              + الذى عندة رجاء حقيقى يطلب ملكوت الله فقط , وفيما يخص حاجات الحياة الوقتية ستعطى له بكل تأكيد ( القديس سيرافيم ).....                    + مادام قلبك مع الله فلا تتأثر بمديح أو بمذمة بل مجد الله فى الحالتين معا ( القمص ميخائيل البحيرى ).....         + من يتذكر خطاياه ويقر بها لا يخطىء كثيرا ( الآنبا موسى الاسود ).....

يارب انا خايف اوى

كاتب الموضوعرسالة
nounna
خادمة مباركة
خادمة مباركة
nounna

انثى
تقييم المستوى : 10

يارب انا خايف اوى Empty
11072009
مُساهمةيارب انا خايف اوى

حبيبي : ليه تخاف أنا معاك صدقني

يا رب : أنا خايف من نفسي .. من الناس .. من بكره .. من الفشل .. من كل حاجه

يا أبني : أنا معك انهارده وبكره ووسط الناس ومن غير الناس وحتى في الفشل مش هاسيبك

يا رب : أنا مش نافع في حاجه حتى كلامك ماعدش بيأثر فيا

حبيبي : أنا برضه معك حتى لو أنت مش حاسس بيا أو مش فاهم أو مش شايف لأني بحبك

يا رب : بتحبني على أيه مافيش فيا حاجه صح كله غلط

يا أبني : أنا بحبك لأنك أبني أنا عارف أنك ضعيف وتعبان وأنا بتاع التعبانين .... أنا بتاع الضعفاء صدقني حلك عندي

يا رب : أنا مش قادر أصلي ... مش عارف ... مش عاوز أنا مش نافع في حاجه

حبيبي : كفايه أنك لسه بتفكر فيا عاوزني .. بتطلبني حتى في قلبك .. أنا عارف اللي في قلبك

يا رب : مش شايف حاجه بتتغير من سئ لأسوء .. كله ظلمه .. كله غلط

يا حبيبي : أنت مش شايف حاجه من الحزن والكأبه .. أنت مش شايف أني بحبك .. ومش شايف أني أقدر على كل حاجه أنا عارف بعمل أيه أنت بس مستعجل
يا رب : أنت كمان بالك طويل أوي وأنا تعبان

يا أبني : كل حاجه ليها وقتها صدقني وكله في الأخر ليك مش عليك بس ماتيأسش

يا رب : يعني لسه في أمل ؟

يا حبيبي : الأمل عمره ما يروح بس ماتنساش صليبك وأبديتك وحاول تاني وأنا معك

....... يسوع بيحبك
مُشاطرة هذه المقالة على: reddit

يارب انا خايف اوى :: تعاليق

habeb yaso3
رد: يارب انا خايف اوى
مُساهمة السبت يوليو 11, 2009 7:00 am من طرف habeb yaso3
يااااااااااة يارب كل دة وانتا معايا وانا كمان مش عارف اعمل حاجة علشانك ولا مهتم بيك بالرغم انى بحبك اوى بس مش عارف اقوم تانى ولا اصلى واقرى فى الانجيل .. ارجوك يارب متسبنيش حياتى معاك هيا السعادة وانا ميت من غيرك.. كنت فى الماضى ميت وانتا احيتنى ودلوقتى رجعت تانى لوحاشتى ودخلت اهتمامات تانى فى حياتى غيرك..لو كان فى مكان تانى اروحة يسعدنى غيرك كنت روحت لكن مش لاقى سعادة فى العالم ..ارجوك يارب اعمل فيا بنعمتك وبروحك تقوينى من تانى علشان اكون معاك فى السماء..امين

يارب انا خايف اوى

صفحة 1 من اصل 1

مواضيع مماثلة

-
» قصة خايف على نفسى
» تامل يارب
» يارب سلام + + + إجتماع 10 يوليو 2009
» وظائف كتير ومتنوعه مطلوبه ادخل وشوف يارب يوفقكم